یزدفردا: متخصصان شرکتی فناور در یزد موفق به تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی شدند.

به گزارش یزدفردا: رئیس هیئت مدیره این شرکت فناور گفت: روزانه ۲۰۰ تن نخ در این شرکت تولید می‌شود که اکنون با بهره گیری از روش دانش بنیان، دارای ویژگی ضد باکتری هستند.

خانم نصیریانی افزود: نخ‌های آنتی باکتریال با نانو ذرات اکسید روی به هر دو روشِ افزودن حین ذوب ریسی و افزودن به روغن تکمیل تولید می‌شود و در نتیجه ماندگاری بالاتر نانو ذرات در بافت پلیمر خواص منسوجات تهیه شده به این روش تا مدت طولانی تری باقی می‌ماند.

وی اظهار داشت: نخ‌های ضد میکروب قابلیت شست وشو بدون کاهش اثر و جلوگیری از بوی نامطبوع این محصولات را برای استفاده در تولید فرش ها، روفرشی ها، و همچنین تولید البسه و پوشاک مناسب کرده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی تولید نخ در یزد گفت: نانو ذرات اکسید روی علاوه بر خواص آنتی باکتریالی و ضد قارچی و به طبع آن کاهش بوی نامطبوع، همچنین سبب بازتاب نور می گردد و به همین دلیل مقاومت منسوجات را به پرتو یووی افزایش می دهد. این ویژگی می تواند از بدن انسان در مقابل این پرتو‌ها محافظت کند.

نصیریانی افزود: نانوذرات اکسید روی به دلیل سمیت کمتر و پایداری بالاتر جز بهترین انتخاب‌ها برای تولید نخ ضد باکتریال است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا